Lång dag

Den här dagen har varit lång. Och en ännu längre väntar. Idag har det packats, packats och packats lite till. Nu är hela transporten och bagage utrymmet på bilen fullproppad med alla saker som ska med. Sadelskåpet är också fullt. Det blir lätt så när man har med sig två hästar och ska vara borta i fyra dagar ;). 
Det enda som inte är klart är mammas och min packning. Det är lite som hänger på tork som ska i väskorna, men sedan är det också klart. Skönt! 
Tydligen var vet checken tidigare än vi trott, så vi får åka tidigare än vad vi räknat med från början. Någon gång före lunch blir det. Och innan dess ska jag mocka stallet och shamponera de. Så räknar med att gå upp ca 6 imorgon bitti. 
 
Idag skrittade jag på mina fina ponnysar. Det gick så bra och de var så fina. Jag flyttade för skänkeln i öppna på volten, sedan gick jag över i sluta på volten, och när det kändes bra red hag ut på diagonalen i skänkelvikning. Den övningen fundgerar riktigt bra på mina ponnys. De blir på rätt sida om min skänkel, alltså de håller in innerbogen, och de blir igenom i kroppen. Den övningen och mycket energi frammåt är vad min framridning ska bestå av. Kort men intensivt. Speciellt på Possum som lätt tröttnar när det blir för långa ridpass. Träningen igår på honom var bara 15-20 min. Kortaste träningen någonsin tror jag haha, men det behövdes inte mer. Han var såå fin! 
 
Tidningen ringde idag också. Blev intervjuad för en artikel om att Amanda och ska jag rida SM. Det är så roligt att de är intresserade att skriva om ridsport i lokaltidnidningen :)
 
Ja, som ni kanske märker har det varit en lång och händelserik dag. Jag skulle kunna skriva i evigheter.. Men nu ska jag sova om jag ska orka upp imorgon. Godnatt mina kära läsare!
 
Taggad Possum inför lite skrittjobb på banan!
Proppfullt från golv till tak. Myycket hö ska med!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback