SÅ mycket att göra!!!

Förlåt att jag inte uppdaterar så mycket! Det är SÅ mycket att göra med tre ponnyer, skola, träningar och spelningar så det är svårt att hinna med bloggen då! jag ska försöka göra en sammanfattning av allt som hänt. det har varit en hel del träningar både före Karina Möller, Sissi Lilja och så för en Grand Prix dommare som heter Christina Pettersson, det är så roligt och givande och det går framåt hela tiden med Flamman. Possum som har tagit det lite lungt under vintern har också börjat komma igång lite mer och vid senaste träningen hos Karina var han jättefin. Våran fina Lively Sunflower eller Loppan som vi kallar henne har jag börjat sätta igång efter hennes långa konvalicent tid. Tyvärr ser det lite så där ut så vi får nog åka och kolla henne i Husaby snart igen :(

Några tävlingar för mig och Flamman har det också blivit. I Mantorp var hon helt superfin. Vi red LA:P1 och FEI inledande. I P:1an var hon jättetaggad och hade lite bråttom i travprogrammet men var fin i galoppen, 68% nationellt kval och en vinst blev det! I FEI:n var hon helt superfin och jag hade ett jättehärligt flyt genom hela programmet, 71% och vinst även där!!!! Vilken dag det blev!!!! Förra helgen åkte jag och Flamman på vår första nationella tillsammans i Filipstad. Där red vi FEI:slagtävlansprogram och FEI:s mästerskapsprogram. Lagtävlansprogrammet har jag ridit ett par gånger på Loppan tidigare men jag hann inte rida igenom det hemma innan tävlingen. Men det gick bra ändå!!! 65,1% ett SM kval och precis utanför placering. Mästerskapsprogrammet hade jag inte ridit tidigare men Sissi och jag tränade lite delar ur programmet veckan innan. Jag tyckte att Flamman var finare där än i lagprogrammet, vi slutade på 63,9% och fick en fin 3:dje placering blev det!!! I morgon är det träning för Karina i Boxholm och på söndag är det tävling i Mjölby med div 1 laget. Där ska jag också debutera lilla Salve i en LB:1:à. Hans första riktiga dressyr tävling. Det ska bli så kul!!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback