Hola!

Välkommen hit till min blogg!
Jag är en 13-årig tjej som bor i Motala. Jag är glad och positiv och min bästa egenskap är att jag är målmedveten. Mitt mål här i livet är att komma så långt inom dressyren som bara är möjligt, och jag har kommit en bit på vägen.
 
I sommras tävlade jag mitt första SM på B-ponnyn Possum. Det var en upplevelse måste jag säga! Vi hade många missar så vi slutade på en tiondeplacering i Sverige. Men det är en prestation att bara komma dit! Nästa år har jag som mål att antingen komma väldigt nära A-final, eller A-final.
 
Jag har två ponnyer hemma. Possum och Lively Sunflower (Loppan).
Possum är en vit B-ponny som jag har fått låna av familjen Holmertz. han är en herre med mycket humör, så när man inte gör riktigt rätt så säger han ifrån. Men när allt sitter så går han som en klocka! han har gått fyra SM med olika ryttare varav ett SM silver 2007.
 
 
D-ponnyn Loppan är ett fuxsto med två virvlar i pannan. Hon är tyvärr skadad just nu och vi gör allt för att hitta felet. Men fast att vi har åkt till Jonas Tornell i skåne varje månad sedan Juni så har vi ännu inte fått något riktigt svar. Hoppas att det löser sig snart!
Jag och Loppan har tävlat upp till Nationell FEI med okej resultat. Hon har tidigare tävlat ett SM 2010 och två Lag-SM 2009 och 2010.
Det är en ponny med mycket gång och är väldigt känslig. Vid minsta lilla störningsmoment spänner hon till, men när hon är avslappnad är hon fin som få! Det är riktig storhästridning man får rida på henne, så jag har mycket att lära av denna fina ponny när hon blir frisk igen!
 
 
 
Detta var lite om mig och mina hästar, om det är något som ni undrar över så är det bara att kommentera! Hoppas att ni gillar min blogg och vill följa min väg mot toppen!
 
/Alva
 
 
 
 


Så roligt att läsa din blogg. Vilken fin svenska Kram Farmor



2012-11-20 // 11:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback