Flame of Love

Igår var vi i Skåne och hämtade en ponny från Marianne Lundin. Hon heter Flame of Love och är 13 år. Hon är exakt en månad yngre än mig haha! Hennes förra ryttare hette Beatrice Ivarsson. Med Beatrice har hon tävlat två SM och kom där trea i consulation. Hon har många vinster och placeringar på nationell nivå t.ex andraplats på Derbyt i Dagstorp i år!

Vi har henne på lån i två månader och sedan om det känns bra då köper vi henne.

Det tar sex timmar att åka ner till Tågarp i Skåne från oss. Det är jobbigt att resa så långt! Det tyckte även Flamman för hon ville inte stå helt stilla i släpet hem, men det gick bra ändå.
Idag är jag, mamma och säkert Flamman också trötta. Men jag låg inte på latsidan för det! Klockan sju var det uppstigning för att släppa ut hästarna innan jag och pappa åkte till Linköping och badade med min klass. Det var roligt och trevligt, men jag slog i huvudet i en rutchkana och har en stor bula på högra sidan av huvudet :/ Den gör ont...

När vi kom hem kvart i två gick jag ut och tog in Flamman. Hon är nog inte så van vid att gå ute så länge, för hon hade stått vid grindhålet sedan tolv. Hon stod snällt ensam i stallet en stund.
Vi åt och sedan gick jag ut och red Possum. Han var mestadels fin och jag avslutade då det kändes som bäst. Jag tycker att det känns bra att avsluta när det går bra istället för att ge upp på något som inte vill ge sig.

Sedan var det flammans tur. Hon var riktigt fin och det gick väldigt bra med tanke på att det bara var tredje gången jag satt på henne. Jag jobbade med att få henne rund och låg i formen och efter ett tag släppte hon till fint och blev väldigt följsam i handen.

Jag har tyvärr inte några bilder på henne på min iPad som jag skriver från just nu, så ni får en bild med Beatrice och flamman istället.



Tack snälla för de fina orden i min blogg!:)

Vad roligt att du har denna ponny nu, den känner jag igen väl:) lycka till!

2012-12-11 // 07:56:16
» Lina

Det var jag lina som skrev ovan :)

2012-12-11 // 07:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback